15 באוגוסט 2007

הדור הבא!

לטלפון הסלולרי שלי אין מצלמה, הוא גם לא מנגן מוזיקה או סרטים. אפילו את החיבור שלי ל”אינטרנט” ביטלתי בדיוק ברגע שזה התחיל לעלות לי כסף. אבל בכל מה שקשור לשיחות טלפון הוא עושה את העבודה ובצורה משכנעת למדי. יש לו ספר טלפונים מאורגן והיומן מאוד נוח לשימוש. השאלה הנשאלת היא האם אנו באמת זקוקים לטלפון שידע לעשות “הכל”, ובעיקר דברים שהוא לא עושה הכי טוב?

ה”אינטרנט” אותו מציעות לנו החברות הסלולריות הוא לא האינטרנט האמיתי, ובינתיים זה אפילו לא מתקרב לגלישה באינטרנט. המסך קטן מדי ולכן השימוש באינטרנט הסלולרי כנראה שלעולם לא יהיה מומלץ לקריאת מאמר או צפייה בסרטון, תהיה איכות הצבע טובה ככל שתהיה.

כבר ראיתי כמה טלפונים סלולריים שאיכות הצילום שלהם סבירה, אך לא יותר מזה. בשביל צילום מקצועי וטוב עדיין נצטרך מצלמה. האפשרות לצילום בטלפון היא לא יותר מאשר גימיק חביב. בהרבה טלפונים גם לא תמצאו מספיק זיכרון שיכיל את כל הצילומים שלכם בנוסף לכמה סרטונים, וגם זו בעיה כשלעצמה.

מה לגבי מוזיקה וסרטים? כאן הנושא עלול להיות נתון לויכוח, אנו עדים למספר טלפונים חדשים שאיכות הצליל שלהם אינה נופלת מזו של הנגנים המובילים בשוק, אפשר להזכיר כאן את ה- Walkman של Sony למשל, או את ה- iPhone של Apple שהוא גם טלפון וגם נגן מוזיקה וסרטים עם טכנולוגיה ברמה גבוהה. ובכל זאת, כשזה מגיע למוזיקה וסרטים הטכנולוגיה של מרבית הטלפונים עדיין נופלת מזו של נגנים כמו ה- iPod של Apple או ה- Clix GEN2 של iriver למשל. דבר נוסף, אני לא רואה איך טלפון בגודל כף יד יוכל להתחרות עם הנגן בגודל “אצבע” שיש לי בבית.

יש כאלו המדברים על טלפון כתחליף לטלוויזיה או למחשב האישי. אך כמו שכבר הזכרתי, “המסך, אוי המסך”. מישהו פעם סיפר לי שניסה לצפות במשחק כדורגל על גבי מסך הטלפון אך לא הצליח לראות את הכדור, וזה בעצם אומר הכל.

Neo1973 מבוסס OpenMoko

אם כך, בינתיים הטלפון הסלולרי אינו מהווה תחליף הולם למוצרים שהזכרתי. חלקם הוא לעולם לא יוכל להחליף. אני מצטער אבל זאת עובדה, הטלפונים הסלולריים אפילו לא הצליחו “להעלים” את מחשבי כף היד, מה שלי נראה מאוד טבעי. אולי יצרניות הסלולרים צריכות גם, בנוסף לשיפור כמה מהגימיקים שהוזכרו כאן, לשים יותר דגש על טלפוניות. אפשר לשפר את איכות שיחות הוידאו למשל. אפשר להוסיף תמיכה ב- Wi-Fi ולאפשר שיחות VoIP.

אסיים ואומר שלמרות כל הפסימיות יש פרוייקט אחד שבכל זאת הצליח לעניין אותי, אולי כיוון שמדובר בקוד פתוח. הפרוייקט נקרא OpenMoko, האם זהו הדור הבא של הטלפונים הסלולריים?